Onze medewerkers
Al doende leer je
Richard vertelt dat hij in eerste instantie als vakantiekracht bij Tim werkte. Uiteindelijk is hij na zijn hoveniersopleiding als full time hovenier aan slag gegaan. Toen Tim samen met Jarno Mussche de kans kreeg om SteengoedID over te nemen heeft Richard de stap van het hoveniersvak naar de materialenhandel gemaakt. Voor Tim en het bedrijf een fijne toevoeging: ‘Hij heeft de kennis hoe je een tuin aanlegt, hoe je een tuin mooi maakt qua beplanting en welke stenen daar bij passen’. Richard voegt toe: ‘Ik kan ook de valkuilen benoemen als mensen zelf aan de slag gaan. Dat geeft iets meer expertise dan bij een bouwmarkt.’
Gedachten verzetten
Om zijn gedachten te verzetten toert Tim regelmatig in een van zijn oldtimers. Ook klussen doet hij graag: Laatst heb ik met vrienden een container gekocht en daar hebben we een kroegcontainer van gemaakt. Die kunnen we neerzetten op festivals, op het concours hippique hier in het dorp of bij dorpsverenigingen. Bar, keuken alles zit erin. In onze vrije tijd hebben we die in elkaar gezet.’ Richard prutst graag in zijn eigen tuin zoals hij dat zelf zegt. ‘Het is voor mij geen moetklusje.' Vooral de beplanting vind ik leuk, dan denk ik: misschien moeten we dit jaar wel iets anders. Ik ga ook graag naar festivals of ik ga een stuk wandelen. In ieder geval ontspanning zoeken; lekker een terrasje doen is ook prima.’
Gemak van de GSB
Volgens Richard zit het voordeel van het GSB-lidmaatschap vooral in stukje gezamenlijke expertise in het vak. ‘We kunnen heel veel data combineren en daar trends uit halen. Marketing is makkelijker omdat we allemaal hetzelfde logo hebben, waardoor we als groep in kunnen zetten en in kunnen kopen. Het is een stuk gemak. Er wordt achter de schermen toch wel veel gerealiseerd en dat hoef je zelf niet meer te doen. Ook is er een sterke, landelijke marketingstrategie. Daar willen we graag deel van uitmaken.’